Overview
Examples
Screenshots
Comparisons
Applications
Download
Documentation
Tutorials
Bazaar
Status & Roadmap
FAQ
Authors & License
Forums
Funding Ultimate++
Search on this site
Search in forums












SourceForge.net Logo
Home » Developing U++ » External resources » CBitmapEx - Free C++ Bitmap Manipulation Class
CBitmapEx - Free C++ Bitmap Manipulation Class [message #18226] Thu, 18 September 2008 02:40
captainc is currently offline  captainc
Messages: 278
Registered: December 2006
Location: New Jersey, USA
Experienced Member
Not sure if this could be useful to us...
http://www.codeproject.com/KB/graphics/CBitmapEx.aspx

List of public methods:
// void Create(long width, long height);
// void Create(CBitmapEx& bitmapEx);
// void Load(LPTSTR lpszBitmapFile);
// void Load(LPBYTE lpBitmapData);
// void Save(LPTSTR lpszBitmapFile);
// void Save(LPBYTE lpBitmapData);
// void Scale(long horizontalPercent=100, long verticalPercent=100);
// void Rotate(long degrees=0, _PIXEL bgColor=_RGB(0,0,0));
// void FlipHorizontal();
// void FlipVertical();
// void MirrorLeft();
// void MirrorRight();
// void MirrorTop();
// void MirrorBottom();
// void Clear(_PIXEL clearColor=_RGB(0,0,0));
// void Negative();
// void Grayscale();
// void Sepia(long depth=34);
// void Emboss();
// void Engrave();
// void Pixelize(long size=4);
// void Draw(HDC hDC);
// void Draw(HDC hDC, long dstX, long dstY);
// void Draw(long dstX, long dstY, long width, long height,
// 		CBitmapEx& bitmapEx, long srcX, long srcY);
// void Draw(long dstX, long dstY, long width, long height,
//		CBitmapEx& bitmapEx, long srcX, long srcY, long alpha);
// void Draw(long dstX, long dstY, long dstWidth, long dstHeight,
//		CBitmapEx& bitmapEx, long srcX, long srcY,
//		long srcWidth, long srcHeight);
// void Draw(long dstX, long dstY, long dstWidth, long dstHeight,
//		CBitmapEx& bitmapEx, long srcX, long srcY,
//		long srcWidth, long srcHeight, long alpha);
// void Draw(_QUAD dstQuad, CBitmapEx& bitmapEx);
// void Draw(_QUAD dstQuad, CBitmapEx& bitmapEx, long alpha);
// void Draw(_QUAD dstQuad, CBitmapEx& bitmapEx, long srcX,
//		long srcY, long srcWidth, long srcHeight);
// void Draw(_QUAD dstQuad, CBitmapEx& bitmapEx, long srcX,
//		long srcY, long srcWidth, long srcHeight, long alpha);
// void DrawTransparent(long dstX, long dstY, long width,
//		long height, CBitmapEx& bitmapEx, long srcX, long srcY,
//		_PIXEL transparentColor=_RGB(0,0,0));
// void DrawTransparent(long dstX, long dstY, long width,
//		long height, CBitmapEx& bitmapEx, long srcX, long srcY,
//		long alpha, _PIXEL transparentColor=_RGB(0,0,0));
// void DrawTransparent(long dstX, long dstY, long dstWidth,
//		long dstHeight, CBitmapEx& bitmapEx, long srcX,
//		long srcY, long srcWidth, long srcHeight,
//		_PIXEL transparentColor=_RGB(0,0,0));
// void DrawTransparent(long dstX, long dstY,
//		long dstWidth, long dstHeight, CBitmapEx& bitmapEx,
//		long srcX, long srcY, long srcWidth, long srcHeight,
//		long alpha, _PIXEL transparentColor=_RGB(0,0,0));
// void DrawTransparent(_QUAD dstQuad, CBitmapEx& bitmapEx,
//		_PIXEL transparentColor=_RGB(0,0,0));
// void DrawTransparent(_QUAD dstQuad, CBitmapEx& bitmapEx,
//		long alpha, _PIXEL transparentColor=_RGB(0,0,0));
// void DrawTransparent(_QUAD dstQuad, CBitmapEx& bitmapEx,
//		long srcX, long srcY, long srcWidth, long srcHeight,
//		_PIXEL transparentColor=_RGB(0,0,0));
// void DrawTransparent(_QUAD dstQuad, CBitmapEx& bitmapEx,
//		long srcX, long srcY, long srcWidth, long srcHeight,
//		long alpha, _PIXEL transparentColor=_RGB(0,0,0));
// LPBITMAPFILEHEADER GetFileInfo() {return &m_bfh;}
// LPBITMAPINFOHEADER GetInfo() {return &m_bih;}
// long GetWidth() {return m_bih.biWidth;}
// long GetHeight() {return m_bih.biHeight;}
// long GetPitch() {return m_iPitch;}
// long GetBpp() {return m_iBpp;}
// long GetPaletteEntries() {return m_iPaletteEntries;}
// LPRGBQUAD GetPalette() {return m_lpPalette;}
// DWORD GetSize() {return m_dwSize;}
// LPBYTE GetData() {return m_lpData;}
// void SetResampleMode(RESAMPLE_MODE mode=RM_NEARESTNEIGHBOUR)
//		{m_ResampleMode = mode;}
// RESAMPLE_MODE GetResampleMode() {return m_ResampleMode;}
// BOOL IsValid() {return (m_lpData != NULL);}
// _PIXEL GetPixel(long x, long y);
// void SetPixel(long x, long y, _PIXEL pixel);
Previous Topic: Clutter Graphics Library
Next Topic: Commit Monitor
Goto Forum:
  


Current Time: Wed Nov 13 11:26:45 CET 2019

Total time taken to generate the page: 0.01071 seconds